środa, 25 września 2019

Screaming Heads

by G.

    Dzisiaj dzień zaczął się pięknie, ale my poczuliśmy już lekkie zmęczenie. W związku z tym plan na dzisiaj był niezbyt ambitny - odwiedzić miejsce zwane Screaming Heads (Krzyczące głowy), a potem spędzić leniwe popołudnie w domu (szczególnie, że według prognozy po południu miało padać).


    Miejsce to zostało stworzone przez nauczyciela - wybudował on na swojej posiadłości nietypowy zamek (jak na standardy europejskie, to słowo "zamek" jest lekkim nadużyciem) z basztą zakończoną krzyczącą głową. A na okolicznych polach umieścił liczne betonowe rzeźby o tematyce z grubsza związanej z duchami. Trzeba przyznać, że całość robi niesamowite wrażenie.


    Obecnie, poza betonowymi rzeźbami na terenie jest trochę konstrukcji kratownicowych, parę innych projektów oraz pole do gry we frisbee (swoją drogą, po raz pierwszy widziałem na żywo miejsce do gry we frisbee).


    Dla mnie osobiście niesamowite było to, że całość znajduje się na terenie prywatnym, ale jest ogólnie dostępna - jest parking, kibelki i ostrzeżenie, że wchodzi się na własną odpowiedzialność oraz prośba aby się nie wspinać na konstrukcje. Przy wjeździe stoi skarbonka na datki, ale nie ma żadnych obowiązkowych opłat. Teren jest dość duży i dobrze utrzymany (jest czysto, a trawa jest krótko przystrzyżona). Można chodzić wszędzie, oglądać co się chce, robić zdjęcia...


    Dla zainteresowanych pogłębieniem tematu: https://www.atlasobscura.com/places/midlothian-castle na stronę warto zajrzeć, bo jest tam sporo zdjęć :)


    Podsumowując, mi miejsce bardzo się podobało i zdecydowanie polecam do odwiedzenia jeśli ktoś się kiedyś zapędzi w te okolice.


    A po południu rzeczywiście zaczęło padać, więc decyzja z poranka okazała się nader słuszna ;)

1 komentarz:

  1. W zeszłym roku udało mi się w końcu wybrać na zimowe wakacje do Kanady. Mam tam rodzinę i zaprosili mnie na miesiąc do siebie. Tydzień przed tym jak miałam płacić za bilety wylała mi pralka i musiałem opłacić naprawy hydrauliczne. Kiedy już myślałem, że nie uda mi się tam wybrać w tym roku, to znalazłam na stronie https://taktofinanse.pl/Interesuje-Cie-szybka-pozyczka-na-dowod-osobisty-bez-zaswiadczen-o-dochodach-poznaj-mozliwosci ofertę szybkich pożyczek na dobrych warunkach i to uratowało mój wyjazd do Kanady

    OdpowiedzUsuń